ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 129 din 15 decembrie 2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România
emitent: Guvernul
data vigoare: 15 decembrie 2021
publicat în: Monitorul Oficial nr. 1190 din 15 decembrie 2021
data vigoare: 15 decembrie 2021
publicat în: Monitorul Oficial nr. 1190 din 15 decembrie 2021
În considerarea faptului că în acord cu recomandările Uniunii Europene și existența la nivel mondial a noului val epidemic se impun la nivel național măsuri suplimentare, astfel încât populația să fie protejată,
având în vedere că statul are obligația respectării Constituției ca garant al dreptului la ocrotirea sănătății și trebuie, prin Ministerul Sănătății și celelalte instituții abilitate, să ia măsuri pentru ocrotirea sănătății publice,
ținând cont astfel de cele statuate prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/1.212 a Comisiei de modificare a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2017/253 în ceea ce privește instituirea unui sistem de formulare digitale de localizare a pasagerilor ca parte a procedurilor de notificare a alertelor în cadrul sistemului de avertizare timpurie și răspuns instituit în legătură cu amenințările transfrontaliere grave la adresa sănătății,
în scopul asigurării la nivel național a cadrului legal în acord cu recomandările Uniunii Europene care permit transmiterea de informații din sistemele naționale existente a formularelor de localizare a pasagerilor statelor membre către alte autorități competente, într-un mod interoperabil și automat,
știut fiind faptul că schimbul de astfel de date este, de asemenea, necesar pentru o identificare eficientă a contacților în urma identificării unui caz pozitiv de COVID-19, prevăzută la articolul 9 alineatul (1) din Decizia nr. 1082/2013/UE,
având în vedere că neadoptarea acestor măsuri ar avea impact direct asupra sănătății publice și ar conduce la afectarea intereselor cetățenilor,
întrucât avem de a face cu o situație extraordinară, ce produce consecințe în ceea ce privește capacitatea de funcționare a instituțiilor statului și de asigurare a unui grad de protejare a sănătății în mod adecvat pentru cetățeni, intervine obligația autorităților statului de a diminua această vulnerabilitate.
În considerarea celor mai sus precizate, din perspectiva exigențelor art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, motivarea urgenței și a situației extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată este generată de inexistența la acest moment a unor soluții alternative care să stabilească și să asigure la nivel național măsurile necesare pentru instituirea unui sistem de formulare digitale de localizare a pasagerilor.
În egală măsură, promovarea și adoptarea unei legi pentru crearea cadrului național pentru instituirea acestor măsuri implică o procedură îndelungată, soluție juridică care presupune că pe tot parcursul procesului normal de legiferare autoritățile și instituțiile publice ar fi lipsite de un astfel de sistem.
Ținând seama că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații urgente și extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, neadoptarea acestor măsuri cu celeritate putând avea consecințe negative din perspectiva participării României în cadrul procedurilor de notificare a alertelor în sistemul de avertizare timpurie și răspuns instituit în legătură cu amenințările transfrontaliere grave la adresa sănătății,
luând în considerare faptul că asupra implicării României în cadrul acestui sistem de cooperare constituit la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, reglementarea operativă nu se poate realiza pe calea procedurii obișnuite de legiferare ce presupune un orizont de timp îndelungat,
întrucât aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, independentă de voința Guvernului, care pune în pericol interesul public și a cărei reglementare nu poate fi amânată, ceea ce impune adoptarea de măsuri imediate prin ordonanță de urgență, în consecință,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.Articolul 1(1) În vederea identificării contacților unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 și pentru prevenirea expunerii persoanelor la COVID-19, pe perioada pandemiei de SARSCoV-2 persoanele au obligația de a completa Formularul digital de intrare în România, denumit în continuare formular, cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României.
(la 09-02-2022, Alineatul (1) din Articolul 1 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 5 din 3 februarie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 04 februarie 2022 ) (1^1) Persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de statul român au obligația introducerii în formularul menționat la alin. (1) a codului numeric personal (CNP), iar persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de un alt stat, recunoscut la nivel național, au obligația introducerii în formular a seriei și numărului documentului de călătorie utilizat.
(la 09-02-2022, Articolul 1 a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 5 din 3 februarie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 04 februarie 2022 ) (2) În vederea completării formularului prevăzut la alin. (1) se utilizează Sistemul informatic integrat Formular digital de intrare în România, denumit în continuare SII-FDIR. (3) SII-FDIR este compus din:a) aplicația web pentru completarea/descărcarea formularului, accesibilă de pe portalul web plf.gov.ro;b) serviciul web de verificare a existenței formularului, pe baza informațiilor transmise de Poliția de Frontieră;
(la 09-02-2022, Litera b) din Alineatul (3) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 5 din 3 februarie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 04 februarie 2022 ) c) servicii de securitate cibernetică asociate.(4) SII-FDIR se află în administrarea operațională a Ministerului Sănătății, în calitate de autoritate responsabilă cu supravegherea și alertarea timpurie privind transmiterea bolilor, și este dezvoltat, implementat și administrat din punct de vedere tehnic de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în baza cerințelor operaționale de dezvoltare și implementare furnizate de către Ministerul Sănătății.(5) Setul de date cu caracter personal și informațiile cu privire la călătorie solicitate de SII-FDIR sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.(6) Setul de date cu caracter personal și informațiile cu privire la călătorie prevăzute la alin. (5) sunt folosite de autoritățile și instituțiile publice de sănătate publică din România, pentru a identifica rapid persoanele care au intrat în contact cu o persoană infectată cu virusul SARS-CoV-2, cu scopul de a proteja sănătatea acestora, precum și de a preveni răspândirea ulterioară a COVID-19.
Ultima actualizare: 05/06/2025
Despre accesul electronic la legislația națională
Sursa datelor: legislatie.just.ro
Conține informații publice în baza legislației privind drepturile de autor, drepturile conexe și legislația privind privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public
Despre accesul electronic la legislația națională
Sursa datelor: legislatie.just.ro
Conține informații publice în baza legislației privind drepturile de autor, drepturile conexe și legislația privind privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public